Music-Theatre-Performance

Todo el cielo sobre la tierra: El síndrome de Wendy

Der ganze Himmel über der Erde: Das Wendy-Syndrom

Angélica Liddell / Cho Young Wuk

a PRODUCTION by Iaquinandi, S.L. IN COPRODUCTION with Wiener Festwochen, Tanzquartier Wien, Festival d’Avignon, Odéon-Théâtre de l’Europe, Paris, Festival d’Automne à Paris, deSingel, Antwerpen, Le-Parvis Scène Nationale Tarbes Pyrénées
IN COLLABORATION WITH Teatros del Canal, Madrid
SUPPORTET BY Comunidad de Madrid y Ministerio de Educación, Cultura y Deporte – INAEM & THANKS TO Centro Cultural Coreano en España, Biblioteca Miguel de Cervantes, Consulado de España en Shanghai, Maria José F. Aliste

TEXT, STAGE DESIGN, COSTUME, STAGING

Angélica Liddell

ASSISTANCE MUSIC, ORCHESTRATION

Hong Dae Sung, Jung Hyung Soo, Sok Seung Hui, Lee Ji Yoen

LIGHT

Carlos Marquerie

SOUND

Félix Magalhães, Antonio Navarro

PRODUCTION

Mamen Adeva, Gumersindo Puche

WITH

Wenjun Gao, Fabián Augusto Gómez Bohórquez, Xie Guinü, Lola Jiménez, Angélica Liddell, Zhang Qiwen, Lennart Boyd Schürmann, Xu Tianda

MUSIC ENSEMBLE

PHACE

Much of Angélica Liddell’s work deals with the fear of abandonment. The extraordinary Spanish performance artist now imagines Anders Behring Breivik as a radical Peter Pan and mixes Shanghai street waltzes, the music of a Seoul film composer, love and pistols in a personal exploration of the Peter Pan and Wendy syndromes.

Wendy sings for Yohei the waltz of things I would do for you, „so that you don’t leave me“. Many works by Spanish artist Angélica Liddell are about abandonment, about the fear of being left alone and the pain it causes, about loneliness in the midst of plenty. Modern psychology views Peter Pan and Wendy as coupled syndromes that are increasingly common in western societies and describe adults who act out their emotional immaturity either by continuing their adolescent behaviour or by excessive mothering, by refusing to embrace adulthood (and, consequently, assuming responsibility) on the male side and by panicking at the idea of being left alone (and, consequently, assuming all responsibility) on the female side. Yet how can humanity coexist in a world where the mere attempts of a single individual to live together with another individual already trigger such painful and pathological conditions?

Walking through Shanghai, Angélica Liddell organised a casting for Chinese street waltzers, hunted down the greatest-ever waltz composer for movies in Seoul, identified the most radical Peter Pan conceivable at Utøya in the person of Anders Breivik and his envy and hate of all that is youthful – and finally found the musicians and the right atmosphere for blending this collected input into an artwork in Vienna.

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Event Dates

January 2015
  • Date
    Project
    Location
  • 17.Jan.2015 20:00

    El síndrome de Wendy | Angelica Liddell

    Strasbourg (Maillon Théâtre)

    Ein Großteil von Angélica Liddells Werk kreist um die Angst vor dem Verlassenwerden. In dieser persönlichen Erkundung der Peter Pan- und Wendy-Syndrome verortet die außergewöhnliche spanische Performancekünstlerin Anders Behring Breivik als radikalen Peter Pan und verschmilzt Straßenwalzertänzer aus Shanghai und einen Filmkomponisten aus Seoul mit Liebe und Pistolen.

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November 2015
  • Date
    Project
    Location
  • 21.Nov.2015 18:00

    El síndrome de Wendy | Angelica Liddell

    Tokyo Metropolitan Theatre

    Ein Großteil von Angélica Liddells Werk kreist um die Angst vor dem Verlassenwerden. In dieser persönlichen Erkundung der Peter Pan- und Wendy-Syndrome verortet die außergewöhnliche spanische Performancekünstlerin Anders Behring Breivik als radikalen Peter Pan und verschmilzt Straßenwalzertänzer aus Shanghai und einen Filmkomponisten aus Seoul mit Liebe und Pistolen.

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  • 22.Nov.2015 18:00

    El síndrome de Wendy | Angelica Liddell

    Tokyo Metropolitan Theatre

    Ein Großteil von Angélica Liddells Werk kreist um die Angst vor dem Verlassenwerden. In dieser persönlichen Erkundung der Peter Pan- und Wendy-Syndrome verortet die außergewöhnliche spanische Performancekünstlerin Anders Behring Breivik als radikalen Peter Pan und verschmilzt Straßenwalzertänzer aus Shanghai und einen Filmkomponisten aus Seoul mit Liebe und Pistolen.

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  • 23.Nov.2015 14:00

    El síndrome de Wendy | Angelica Liddell

    Tokyo Metropolitan Theatre

    Ein Großteil von Angélica Liddells Werk kreist um die Angst vor dem Verlassenwerden. In dieser persönlichen Erkundung der Peter Pan- und Wendy-Syndrome verortet die außergewöhnliche spanische Performancekünstlerin Anders Behring Breivik als radikalen Peter Pan und verschmilzt Straßenwalzertänzer aus Shanghai und einen Filmkomponisten aus Seoul mit Liebe und Pistolen.

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